Regulamin newslettera i usług cyfrowych dostępnych na Stronie internetowej

§1. Postanowienia wstępne

  1. Regulamin określa zasady świadczenia przez Świadczeniodawcę usługi dostarczania Newslettera (w formie treści cyfrowych) za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz świadczenia Usług cyfrowych dostępnych na Stronie internetowej. 
  2. Każdy Użytkownik i Konsument są zobowiązani zapoznać się i zaakceptować warunki określone Regulaminem przed zawarciem Umowy ze Świadczeniodawcą.

§2. Definicje

Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć następująco:

  1. Świadczeniodawca – GDM Capital sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu (54-530) przy ul. Granicznej 20, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Wrocław-Fabryczna we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000506664, posiadającą NIP 8943052888, REGON 022396995, o kapitale zakładowym wynoszącym 10 000 PLN.
  2. Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zapisu na Newsletter lub korzysta z Usług cyfrowych, a tym samym zawierająca ze Świadczeniodawcą Umowę.
  3. Konsument – osoba fizyczna zawierająca umowę ze Świadczeniodawcą w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę ze Świadczeniodawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (określonego w CEIDG).
  5. Strona internetowa – serwis internetowy, prowadzony przez Świadczeniodawcę, dostępny pod adresem: trip4u.pl.
  6. Newsletter – treści cyfrowe dostarczane do osób, które dokonały zapisu za pomocą formularza zapisu zamieszczonego na Stronie internetowej Świadczeniodawcy. Elementem usługi Newsletter jest również tzw. lead magnet (prezent za zapis), który jest jednorazowo dostarczony Użytkownikowi po zapisie na Newsletter.
  7. Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca na przechowywanie i dostęp do danych w postaci cyfrowej lub inne formy interakcji za pomocą danych cyfrowych, w tym usługa hostingu polegająca na przechowywaniu treści przekazanych przez Użytkownika oraz na jego żądanie (np. opinie na stronie).
  8. Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Użytkownika w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej Newslettera i korzystania ze Strony internetowej. 
  9. Formularz zapisu – formularz dostępny na Stronie internetowej umożliwiający zawarcie umowy o dostarczenie Newslettera. 
  10. Formularz dodawania komentarzy – formularz dostępny na Stronie internetowej umożliwiający Użytkownikowi zamieszczenie komentarzy pod wpisami blogowymi na Stronie internetowej.
  11. Treści użytkownika – dane i informacje udostępnione przez Użytkownika w ramach Strony internetowej.
  12. Treści niedozwolone – treści, które naruszają przepisy obowiązującego prawa, dobre obyczaje lub w inny sposób są niezgodne z postanowieniami Regulaminu.
  13. Umowa – umowa zawarta na odległość z Użytkownikiem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w tym Formularz zapisu na Stronie internetowej), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie. 
  14. Regulamin – niniejszy regulamin.

§3. Kontakt ze Świadczeniodawcą

  1. Użytkownik może kontaktować się ze Świadczeniodawcą w szczególności:
    1. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: kontakt@trip4u.pl
    2. pisemnie na adres: GDM Capital sp. z o. o., ul. Graniczna 20, 54-530 Wrocław
    3. a także telefonicznie pod numerem: 601 93 29 94 w godz. 9.00-10.00 w dni robocze.
  2. Świadczeniodawca, zgodnie z Rozporządzeniem 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) wyznaczył punkt kontaktowy umożliwiający bezpośrednią komunikację – drogą elektroniczną – z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych, a także do kontaktu z Użytkownikami Usług cyfrowych oferowanych przez Świadczeniodawcę oraz osób trzecich na potrzeby stosowania ww. rozporządzenia. 
  3. Punkt kontaktowy dostępny jest:
    1. pod adresem email: kontakt@trip4u.pl
  4. Obsługa punktu kontaktowego odbywa się w języku polskim.

§4. Środowisko cyfrowe Użytkownika

  1. Do korzystania ze Strony internetowej oraz zapisu na Newsletter niezbędne są:
    1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet, systemem operacyjnym i przeglądarką internetową, umożliwiające przeglądanie stron internetowych,
    2. przeglądarka plików pdf, word, excel,
    3. aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail),
  2. Świadczeniodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne, by zapewnić Użytkownikowi bezpieczny dostęp do Strony internetowej oraz korzystania z Newslettera, a w szczególności środki uniemożliwiające dostęp i modyfikację danych osobowych przez osoby nieuprawnione. 
  3. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  4. Świadczeniodawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Strony internetowej, niezbędnej dla planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania. W przypadku planowanej przerwy Użytkownicy zostaną o tym wyraźnie powiadomieni na Stronie internetowej.
  5. Świadczeniodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony internetowej spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością ze Środowiskiem cyfrowym Użytkownika. 

§5. Zapis na Newsletter 

  1. Newsletter jest nieodpłatny. Z jego dostarczeniem nie wiążą się również żadne koszty dostawy. Warunki świadczenia tej usługi Świadczeniodawca opisuje na Stronie internetowej.
  2. W celu otrzymywania Newslettera należy podjąć następujące kroki:
    1. wypełnić formularz zapisu na Newsletter udostępniony na Stronie internetowej Świadczeniodawcy;
    2. wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celu wysyłki Newslettera obejmującego m.in. marketing bezpośredni produktów i usług Świadczeniodawcy;
    3. zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego warunki oraz dokonać zapisu, klikając przycisk „Subskrybuj”;
    4. następnie odszukać wiadomość email od Świadczeniodawcy wysłaną na adres podany w formularzu zapisu i kliknąć przycisk potwierdzający zapis na Newsletter. 
  3. W chwili potwierdzenia woli otrzymywania Newslettera przez Użytkownika dochodzi do zawarcia umowy na świadczenie usługi dostarczania Newslettera
  4. Newslettery będą dostarczane przez Świadczeniodawcę z częstotliwością określoną w opisie Newslettera zamieszczonym na Stronie internetowej.
  5. Umowa o dostarczanie Newslettera jest zawierana na czas nieokreślony i może zostać wypowiedziana w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. Umowę o dostarczanie Newslettera można wypowiedzieć, wypisując się zgodnie z instrukcją zawarta w każdym Newsletterze lub wysyłając stosowne żądanie do Świadczeniodawcy na adres email lub pisemnie na adres podany w §3 Regulaminu.

§6. Termin dostarczenia treści cyfrowych (Newslettera) 

  1. Świadczeniodawca dostarcza Newsletter Konsumentowi niezwłocznie po zawarciu Umowy. W przypadku, gdy Newsletter lub inna treść cyfrowa (np. lead magnet) mają być dostarczone w późniejszym terminie, Świadczeniodawca wyraźnie o tym informuje w opisie treści cyfrowej na Stronie internetowej. 
  2. Treść cyfrową (w tym Newsletter) uważa się za dostarczony w chwili, gdy została udostępniona Konsumentowi w formie linku do pobrania lub odczytania treści cyfrowej. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument uzyskał do niej dostęp.

§7. Usługi cyfrowe oraz zasady moderowania Treści użytkowników

  1. Świadczeniodawca na Swojej Stronie internetowej umożliwia korzystanie z Usługi cyfrowej umożliwiającej zamieszczanie Treści Użytkownika na Stronie internetowej, tj.: komentarzy pod artykułami blogowymi na Stronie internetowej. 
  2. Umowy o świadczenie Usług cyfrowych są zawierane na czas nieokreślony i mogą zostać wypowiedziane w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. 
  3. Świadczeniodawca jest uprawniony do moderowania Treści użytkownika, tj. podejmowania działań, których celem jest wykrywanie i identyfikowanie Treści niedozwolonych oraz ich zwalczanie, w tym ich usunięcie lub uniemożliwienie do nich dostępu pozostałam Użytkownikom.
  4. Świadczeniodawca może moderować Treści użytkownika z własnej inicjatywy lub na skutek zgłoszenia przez innych Użytkowników lub osoby trzecie, które uznają zgłoszone treści za nielegalne lub w inny sposób niezgodne z Regulaminem. 
  5. Świadczeniodawca może moderować Treści użytkownika także na etapie ich publikacji na Stronie internetowej, jednak nie jest do tego zobowiązany.
  6. Za Treści niedozwolone Świadczeniodawca uznaje treści, które naruszają przepisy obowiązującego prawa, dobre obyczaje lub są niezgodne z postanowieniami Regulaminu, w szczególności: 
  1. naruszają dobra osobiste osób trzecich, prawa własności intelektualnej, prawo ochrony danych osobowych lub tajemnicę przedsiębiorstwa,
  2. nawołują lub pochwalają nienawiść, dyskryminację lub przemoc wobec osób lub grup, m.in.: ze względu na rasę, płeć, orientację seksualną, wyznanie lub jego brak, światopogląd, narodowość, niepełnosprawność,
  3. zawierają pornografię lub inne formy eksploatacji seksualnej, 
  4. nawołują do przemocy wobec ludzi lub zwierząt, 
  5. pochwalają lub namawiają do działań terrorystycznych,
  6. mają na celu oszustwo lub wyłudzenie lub wspierają takie działanie, 
  7. mogące wprowadzać w błąd lub szkodzić opinii publicznej (dezinformacja i tzw. fake news), 
  8. wywołują u odbiorcy negatywne emocje lub promują niebezpieczne dla zdrowia i życia zachowania, 
  9. nie dotyczą tematyki komentowanej treści, 
  10. zawierają wulgaryzmy lub treści powszechnie uznane za obraźliwe, 
  11. mają na celu promocję usług lub produktów oferowanych przez podmioty trzecie lub przez osobę zamieszczającą daną treść, 
  12. mają charakter spamu, 
  13. zawierają linki.
  1. Użytkownicy oraz osoby trzecie, które uznają Treść użytkownika za nielegalne lub niezgodne z Regulaminem (Treści niedozwolone), mogą zgłosić Świadczeniodawcy taką treść w celu jej moderacji. 
  2. Zgłoszenie należy przesłać Świadczeniodawcy do Punktu kontaktowego, o którym mowa w §3.
  3. Zgłoszenie musi zawierać wszystkie poniższe elementy:
    1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dlaczego osoba zgłaszająca Treści użytkownika uznaje je za treści nielegalne lub w inny sposób niezgodne z Regulaminem, 
    2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji zgłaszanych treści, takiej jak dokładny adres (lub adresy) URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację zgłaszanych treści, 
    3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE,
    4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  4. W przypadku niekompletnego lub zawierającego błędy zgłoszenia Świadczeniodawca wezwie osobę zgłaszającą do uzupełnienia braków w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia oraz dokona pouczenia, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie zgłoszenia bez rozpatrzenia. 
  5. Świadczeniodawca, po otrzymaniu kompletnego zgłoszenia niezwłocznie potwierdzi osobie zgłaszającej jego otrzymanie na adres email podany w zgłoszeniu. 
  6. Świadczeniodawca rozpatrzy zgłoszenie nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego zgłoszenia. Świadczeniodawca w celu moderacji zgłoszonych treści może zażądać przedstawienia dodatkowych informacji i/lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia weryfikacji. 
  7. Świadczeniodawca na czas moderacji zgłoszonych treści może zablokować widoczność zgłoszonych treści dla innych Użytkowników. 
  8. Świadczeniodawca przeprowadza moderację w dobrej wierze i zachowując należytą staranność tj. w sposób obiektywny, niedyskryminacyjny i proporcjonalny:
    1. dokonuje jej oceny pod kątem zgodności z prawem i warunkami Regulaminu,
    2. podejmuje decyzję o jej usunięciu, uniemożliwieniu dostępu do niej innym Użytkownikom, ograniczeniu jej widoczności, zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia usługi cyfrowej, zawieszeniu lub zamknięciu konta Użytkownika lub o braku naruszenia Regulaminu. 
  9. W przypadku gdy Świadczeniodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu właściwe organy ścigania. 
  10. O decyzji, o której mowa w ust. 15 pkt. b, Świadczeniodawca niezwłocznie powiadamia Użytkownika, który zamieścił zgłoszenie treści oraz osobę, która je zgłosiła, przedstawi im jej uzasadnienie oraz poinformuje o możliwości odwołania się od tej niej. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Treści użytkownika są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi. 
  11. Świadczeniodawca w uzasadnieniu decyzji przedstawi następujące elementy:
    1. wskazanie, jakie działanie obejmuje decyzja (usunięcie Treści niedozwolonej, uniemożliwienie dostępu do niej innym Użytkownikom, ograniczenie jej widoczności, zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi cyfrowej, zawieszenie lub zamknięcie konta Użytkownika) lub że stwierdzono brak naruszenia Regulaminu, 
    2. fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na skutek zgłoszenia czy podjęto z własnej inicjatywy Świadczeniodawcy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego,  
    3. w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków, 
    4. jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie nielegalnych treści, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznano dane treści za nielegalne, 
    5. jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności treści z Regulaminem, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane treści za Treści niedozwolone, 
    6. jasne i przyjazne dla Użytkownika informacje na temat przysługujących mu możliwości odwołania się od decyzji. 
  12. Odwołania należy składać do Punktu kontaktowego, o którym mowa w §3. 
  13. Odwołanie powinno zawierać:
    1. imię i nazwisko (ew. nazwę podmiotu) oraz dane kontaktowe składającego odwołanie, 
    2. oraz uzasadnienie, dlaczego decyzja jest kwestionowana, zakres żądania oraz wskazanie argumentów uzasadniających żądanie.
  14. Odwołania będą rozpatrywane w terminie 14 nie od dnia złożenia odwołania. 
  15. Odwołania będą rozpatrywane bez udziału systemów zautomatyzowanego podejmowana decyzji. 

§8. Reklamacja
(Odpowiedzialność za niezgodność świadczenia z umową)

  1. Świadczeniodawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta usługę Newslettera zgodne z umową (tzw. rękojmia konsumencka).
  2. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta stwierdzi niezgodność z umową, powinien poinformować o tym Świadczeniodawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną niezgodnością (złożenie reklamacji).
  3. Użytkownik składa reklamację w formie pisemnej lub drogą emailową na adres podany w §3 Regulaminu. 
  4. Termin rozpatrzenia reklamacji przez Świadczeniodawcę to 14 dni od daty prawidłowo złożonej reklamacji.
  5. Użytkownik będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi ma możliwość:
    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
    3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  6. Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  7. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.

§9. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Użytkownik może odstąpić od umowy o dostarczanie Newslettera w dowolnej chwili.
  2. W tym celu Użytkownik powinien poinformować Świadczeniodawcę o zamiarze odstąpienia od umowy, wysyłając odpowiednie oświadczenie w formie pisemnej lub drogą elektroniczną na adres podany §3 Regulaminu.
  3. Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać w tym celu z wzoru formularza odstąpienia od umowy. Nie jest to jednak obowiązkowe.
    Wzór formularza odstąpienia od umowy:
    Adresat (dane Świadczeniobiorcy):
    Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy dostarczania Newslettera.
    Data zawarcia umowy:
    Imię i nazwisko oraz adres email Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta:
    Data: 
  4. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczania Newslettera Użytkownik jest zobowiązany zaprzestać korzystania z Newslettera oraz prezentu za zapis oraz udostępniania ich osobom trzecim.

§10. Prawa autorskie 

  1. Treści cyfrowe dostępne na Stronie internetowej, a w szczególności materiały wchodzące w skład Newslettera oraz prezentu za zapis, są utworami i są objęte ochroną prawa autorskiego, a prawa te przysługują Świadczeniodawcy lub osobom z nim współpracującym, a które udzieliły Świadczeniobiorcy odpowiednich licencji. 
  2. Użytkownik może korzystać z Newslettera oraz innych treści dostępnych na Stronie internetowej na zasadzie dozwolonego użytku prywatnego. 
  3. Użytkownik zainteresowany szerszym wykorzystaniem ww. treści powinien skontaktować się ze Świadczeniodawcą i podjąć indywidualne negocjacje. 
  4. Nieuprawnione rozpowszechnianie ww. treści skutkować może odpowiedzialnością cywilną i karną.

§11. Dane osobowe i pliki Cookies

Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://trip4u.pl/polityka-prywatnosci/.

§12. Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane przez Świadczeniodawcę zawierane są w języku polskim.
  2. Świadczeniodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany zakresu usługi lub warunków technicznych jej świadczenia w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiany nie dotyczą umów zawartych przed wprowadzeniem zmian w Regulaminie.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawa o prawach konsumenta.
  4. Regulamin ma zastosowanie do umów zawartych od dnia 01.07.2024 r.