„Click to Pay” – nowy standard płatności online w Lufthansa Group
Lufthansa Group wprowadza od października 2025 roku nową opcję płatności online – „Click to Pay” – na portalach rezerwacyjnych swoich linii: Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines i Brussels Airlines. Dzięki tej funkcji klienci będą mogli finalizować zakup biletów jedynie za pomocą adresu e-mail, bez potrzeby podawania danych kart płatniczych.
Użytkownicy rejestrują swoją kartę raz w systemie Visa lub w swoim banku, a następnie mogą korzystać z „Click to Pay” przy każdej kolejnej transakcji. System rozpoznaje klienta na podstawie adresu e-mail, nawet podczas zakupów jako gość lub przy pierwszej transakcji.
Partnerstwo z Visa dla lepszego doświadczenia klientów
Jak podkreśla Dieter Vranckx, Chief Commercial Officer Lufthansa Group, wprowadzenie „Click to Pay” to kolejny krok w kierunku ułatwiania i przyspieszania procesu rezerwacji. Lufthansa Group, jako jeden z pierwszych przewoźników na świecie, wprowadza tę metodę, chcąc zaoferować swoim pasażerom innowacyjną i wygodną usługę.
Albrecht Kiel, szef regionu Europy Środkowej w Visa, dodaje: „Dzięki 'Click to Pay’ finalizacja zakupu biletów będzie równie łatwa jak płatność zbliżeniowa kartą”.
Większe bezpieczeństwo dzięki technologii tokenizacji
„Click to Pay” to nie tylko wygoda, ale również wyższy poziom bezpieczeństwa. Podczas płatności nie są przetwarzane dane karty – zamiast tego używane są tzw. tokeny, czyli cyfrowe zamienniki danych. W przypadku przechwycenia tokenów przez osoby trzecie, są one bezużyteczne, co znacząco zmniejsza ryzyko oszustw. Według danych, ryzyko oszustw podczas używania „Click to Pay” jest nawet o 80% niższe w porównaniu do ręcznego wpisywania danych kart bez tokenizacji.